Madurodam s-a dorit încă de la deschidere, în 1952, să fie nu doar un parc de distracţii, sau o expoziţie, dar şi un memorial al războiului. Cel căruia i-a fost dedicat, George Maduro s-a născut în Willemstad (Antilele Olandeze, azi Curacao) şi a murit la 9 februarie 1945 în lagărul de concentrare Dachau, unde fusese încarcerat după arestarea sa, ca luptător în rezistența antinazistă. Fondurile strânse de la Madurodam se folosesc în acte de caritate în legătură cu tineri.
Oraşul în miniatură are o suprafaţă de 10.000 mp, 66.000 de "locuitori", 4.542 de automobile şi camioane, 13 trenuri, 5 tramvaie, 15 avioane şi 40 de vapoare. Culmea este că multe dintre acestea sunt în mişcare, astfel că fiecare tren parcurge în medie într-un an 16.000 km, iar fiecare autovehicul 14.000.
Aşa că, dacă ajungeţi la Haga, nu uitaţi să faceţi o plimbare şi pe la Madurodam. Îl găsiţi în zona de nord a oraşului Haga, în George Maduroplein, la intersecţia Hubertusviaduct cu Dr. Aletta Jacobsweg.
Pentru informaţii suplimentare, legate inclusiv de program şi preţuri, accesaţi direct pagina oficială a parcului.
Trebuie să recunosc faptul că, până a ajunge în Olanda, nu auzisem de Madurodam. Dar, la hotelul unde am stat în Amsterdam, am hotărât să facem o excursie organizată, de o zi, care avea în traseu şi Madurodam. Aşa am ajuns aici, într-un loc unde poţi petrece câteva ore (noi am stat doar două, că aşa era programul), înclusiv într-unul din cele două restaurante, sau în magazinul de suveniruri.
Cel mai bine este să iei broşura inclusă în preţul biletului şi să parcurgi orăşelul în ordinea indicată în aceasta. Fiecare din cele 198 de obiective este numerotat, iar explicaţiile le găseşti în brosură.
Plimbare plăcută. Până atunci, uitaţi-vă şi la pozele ataşate.
Intrarea la Madurodam
George Maduroplein (piaţa George Maduro)
Intrarea la Madurodam
O imagine panoramică a Madurodamului
Replica Catedralei din Utrecht, cel mai înalt turn de biserică din Olanda, vechi de peste 600 de ani.
Undeva, pe-acolo, e un buton, pe care apeşi ca să înceapă să bată clopotele.
Replica Weighing House şi piaţa de brânză din Alkmaar
Replică a canalului Herengracht, din Amsterdam
Replică Rijkmuseum, din Amsterdam
Replică a morii De Valk, din Leiden, al cărei turn cu 7 niveluri datează din 1743.
Moara reală este o moară de vânt pentru măcinarea porumbului, în prezent transformată în muzeu
Replică a Hotel Des Indes, din Haga
Replică a Waterpoort, din Sneek
Replica Pieţei de Paşte, din Vlaardingen, care datează din 1778
Replica Porţii oraşului (Sassenpoort) Zwolle
Replica Binnenhof-ului, din Haga
Replica Valkhof, din Nijmegen
Replica Palatului Regal din Dam Square, Amsterdam
Replica Circus Theatre, din Haga
Replica Primăriei din Hilversum
Replică a unui scuar tradiţional dintr-un sat olandez.
Contra a 10 eurocenţi, poţi asculta muzica de fanfară, cântată de Salvation Army Band.
Replică a bisericii "Woord en Beeld Kaerkje", din Allingawier
Replică a căii ferate şi a gării Valkenburg, cea mai veche gară în funcţiune din Olanda
Replică a castelului Nijenrode, din Breukelen, care datează de la 1275.
În prezent adăposteşte o universitate de studii economice şi de afaceri.
Replică a fostei Mănăstiri a Fraţilor Cruciaţi, din Ter Apel, datând din 1465.
În prezent, mănăstirea a fost transformată în muzeu.
Replică a unei porţiuni din linia de coastă olandeză.
Replică a fermei Ter Borg, din Schinnen, care datează din jurul anului 1700
Replică a ecluzei Prinţesa Beatrix, de la Nieuwgein, cea mai mare ecluză din sistemul de navigaţie interior al Olandei. Şi este funcţională! Pentru cei care nu au văzut o ecluză adevărată la lucru, este o experienţă instructivă.
Replică a unei ferme de lalele
Replică a Centrului Olandez de Incidente pe Autostrăzi, din Badhoevedorp.
Replică a uzinei de purificare a apelor uzate, din Tholen
Replică a piscinei Tikibad Duinrell, Wassenaar
Replică a unei mori de apă din Haaksbergen.
Moara reală este dublă, atât pentru făină, cât şi pentru ulei şi a funcţionat între anii 1548-1988.
Şantierul naval Madurodam
Replica centralei electrice din Nijmegen
Replica turnului Euromast, din Rotterdam
Replica tunelului de lângă aeroportul Schipol. Prin cel adevărat, trec trenurile rapide (300 km/h) HSL, care parcurg distanţa Amsterdam-Paris în 3 ore.
O imagine de ansamblu. În prim-plan, în stânga, replica feribotului TESO, care face, în realitate, curse între Den Helden şi insula Texel
Replica aeroportului Schipol, Amsterdam
O altă latură a replicii Aeroportului Schipol
Replică a zonei portuare din Rotterdam a liniei maritime "Holland-America", celebră ca loc de îmbarcare a emigranţilor olandezi spre America, Australia şi Noua Zeelandă.
Replică a turnului radio din Markelo
Replică a unei rafinerii ExxonMobil, din Rotterdam
Stadionul de fotbal Madurodam. Evident, una din echipe poartă tricouri oranj, culoarea echipei naţionale a Olandei, de unde şi porecla "portocala mecanică", dată acestei echipe, după, dar fără nicio legătură cu numele celebrului film "A Clockwork Orange", al lui Stanley Kubrick
O altă imagine a şantierului naval.
În fundal, în stânga, se vede replica celebrului Erasmusbrug, din Rotterdam
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu